پاورپوینت درس بودجه (طبقه بندی بودجه)

پاورپوینت درس بودجه (طبقه بندی بودجه)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
120KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
342 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

پاورپوینت درس بودجه (طبقه بندی بودجه)

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل پاورپوینت درس بودجه (طبقه بندی بودجه) را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۲۱ اسلاید زیبا و قابل ویرایش با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

پاورپوینت درس بودجه (طبقه بندی بودجه)

اهداف طبقه بندی بودجه ای:

(۱به لحاظ تفکیک برنامه ها ، عملیات ، درامد هاو هزینه های دولت و هچنین مشخص شدن دستگاه های اجرایی خاص که عهده دار وظایف مشخص هستند ، برنامه ریزی و تصمیم گیری امکان پذیر باشد. (۲با ایجاد طبقه بندی درآمد ها و هزینه ها و تفکیک برنامه ها و… مدیریت به صورت چشم گیری بهبود می آبد. (۳طبقه بندی بودجه ای اطلاعات لازم را به منظور تجزیه و تحلیل عملیات اقتصادی دولت فراهم می نماید. (۴طبقه بندی بودجه ای به لحاظ مشخص نمودن وظایف ، برنامه و … مکانیزم لازم را برای نظارت بر عملیات دولت فراهم می سازد.

طبقه بندی بودجه

بودجه موارد استفاده متعدد و گوناگونی دارد، بودجه می تواند به عنوان ابزار برنامه ریزی ، عامل کنترل و یا به عنوان وسیله ای جهت برقراری ارتباط بین دستگاههای دولتی مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی سیاست های کوتاه مدت و بلند مدت دولت در سند بودجه اعلام می شود. برای تامین نیازهای اطلاعاتی هر یک از موارد استفاده فوق، اطلاعات مربوط پیش بینی درآمد و هزینه به انحاء و اشکال مختلف در لایحه بودجه طبقه بندی می شود . طبقه بندی هزینه ها و درآمد ها زمینه لازم را برای تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری فراهم می کند و به طور کلی طبقه بندی بودجه سبک و ترتیب ادامه اطلاعا ت را در سند بودجه مشخص می کند.

بررسی اجمالی تاریخ تکامل بودجه بندی نشان می دهد که به موازات افزایش نقش های گوناگون دولت و به تبع آن تغییر تکامل نقش بودجه، همانطور که تعاریف مختلف بودجه شکل گرفته است، طبقه بندی جدیدی نیز در بودجه نویسی پدید آمده است و هر کدام از این طبقه بندی ها به دلایل خاصی معرفی شده و توسعه یافته اند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.