فرهنگ سازمانی و توسعه یادگیری چالشها و ظرفیتها ppt

 فرهنگ سازمانی و توسعه یادگیری چالشها و ظرفیتها ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
67KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
748 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

 فرهنگ سازمانی و توسعه یادگیری چالشها و ظرفیتها ppt

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل پاورپوینت فرهنگ سازمانی و توسعه یادگیری چالشها و ظرفیتها را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۱۶ اسلاید زیبا و قابل ویرایش با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

 فرهنگ سازمانی و توسعه یادگیری چالشها و ظرفیتها ppt

تعریف فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی، سیستمی از استنباط مشترک است که اعضاء نسبت به یک سازمان دارند.

و همین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می‌شود.

کریس آرجریس، فرهنگ سازمانی را نظامی زنده می‌خواند و آن را در قالب رفتاری که مردم در عمل از خود آشکار می‌سازند، راهی که بر آن پایه به‌ طور واقعی می‌اندیشند و احساس می‌کنند و شیوه‌ای که به‌ طور واقعی با هم رفتار می‌کنند تعریف می‌کند.
ادگار شاین نیز فرهنگ سازمانی را این‌گونه تعریف می‌کند:
یک الگویی از مفروضات بنیادی است که اعضای گروه برای حل مسائل مربوط به تطابق با محیط خارجی و تکامل داخلی آن را یاد می‌گیرند و چنان خوب عمل می‌کند که معتبر شناخته شده، سپس به‌صورت یک روش صحیح برای درک، اندیشه و احساس کردن در رابطه با حل مسائل سازمان به اعضای جدید آموخته می‌شود.

جیمز پرسی معتقد است که افراد یک سازمان دارای ارزشهای مشترک، عقاید، معیارهای مناسب برای رفتار، زبان مخصوص، رمزها و سایر الگوی فکری و رفتاری هستند و به‌ طور خلاصه، فرهنگ سازمان را الگویی از مقاصد مشترک افراد سازمان تعریف می‌کند.
به عقیدۀ پژوهشگر دیگری، فرهنگ سازمانی عبارت است از اندیشۀ مشترک اعضای یک سازمان که آنها را از سازمان دیگر متمایز می‌کند. این پژوهش گر می‌نویسد، علی‌رغم اینکه تعریف واحدی از فرهنگ سازمانی

وجود ندارد ولی می‌توان گفت که همۀ افرادی که در این زمینه مطالعه نموده‌اند همگی توافق دارند که فرهنگ؛ کلی است که از مجموع اجزای آن بیشتر است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.