فایل پاورپوینت آشنایی با معماری اسلامی (حمام)

فایل پاورپوینت آشنایی با معماری اسلامی (حمام)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
18MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
671 بازدید
11,000 تومان 9,000 تومان٪18 تخفیف

فایل پاورپوینت آشنایی با معماری اسلامی (حمام)

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل پاورپوینت آشنایی با معماری اسلامی (حمام) را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۷۴ اسلاید زیبا آموزنده و قابل ویرایش با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

فایل پاورپوینت آشنایی با معماری اسلامی (حمام)

حمام:
گرمابه از جمله ابنیه مهم شهری بوده که معمولاً در مراکز محلات و یا مجاور راسته های بازار و یا گذرهای اصلی احداث می شده است . گرمابه، برابر با جایگاه گرم است. در اینجا “آبه”به معنی آب نیست، بلکه آبه یا آوه یا آوج،برابر جایگاه است و به جایگاه ساختمان گفته می شود. به طور کلی حمام واژه ای عربی است و معادل آن در فارسی گرمابه است .

تاریخچه احداث حمام:

ساخت حمام فراتر از زمان سلیمان نبی نبوده است. بر مبنای کاوش های باستان شناسانه بدست آمده که گرمابه در عصر هخامنشی و ساسانی رواج داشته و مورد استفاده طبقات بالای جامعه بوده است .در عصر صفوی نیز ساخت حمام ها رونق یافت.

بینه و سربینه :

بینه به شکل چهار ضلعی، هشت ضلعی و کشکولی ساخته می شده و در اطراف آن رختکن ها(سربینه) قرار داشته اند. سربینه سکوهایی گرداگرد بینه با قاعده ای مشابه است که محل نشستن یا تعویض لباس مراجعین بوده است و زیر سکوها حفره هایی برای قرار دادن کفش و گیوه تعبیه شده است .

گرمخانه: بزرگترین قسمت حمام و فضای اصلی استحمام است. گرمخانه شامل خزینه ها و یک حوض آب سرد به نام “چاله حوض” می شود که مردم در آن شنا می کردند.

میاندر: میاندر میان دو بخش بینه و گرمخانه جای دارد. میاندر راهرو یا دالانی است که هوای گرمخانه و بینه را از هم جدا نگه می داشته و یک فضای میانجی بوده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.