پاورپوینت بیماری چشمی ویلسون

پاورپوینت بیماری چشمی ویلسون
نوع فایل
ppt
حجم فایل
539KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
553 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

پاورپوینت بیماری چشمی ویلسون

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل پاورپوینت بیماری چشمی ویلسون را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۱۸ اسلاید زیبا و قابل ویرایش با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

پاورپوینت بیماری چشمی ویلسون

تعریف بیماری ویلسون

بیماری ویلسون یا hepatolenticular degeneration (فساد کبدی عدسی وار) یک بی نظمی ژنتیکی (مایل به بازگذشت اتوزومال) است که مس دربافتها انباشته می شود.

این بیماری به وسیله ی علایم عصبی یا روانپزشکی و بیماری کبد آشکار و با روش دارویی که جذب مس را کاهش می دهد یا زیادی مس بدن را حذف میکند, درمان می شود ولی گه گاه پیوند کبد نیاز است. این شرایط وابسته به جهش در ژن پروتئین بیماری ویلسون (ATP7B)است.

یک کپی از ژن غیر معمول در یک درصد افراد مشاهده می شود که هیچ علامتی ندارند. علایم معمولا بین سن ۶ تا ۲۰ سالگی پدیدار می شوند. بین ۱ تا ۴ نفر از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر دارای بیماری ویلسون است. این به بیماری به خاطر ساموئل الکسااندر کاینیر ویسلون (۱۹۳۷ – ۱۸۷۸) که یک نورولوژیست انگلیسی است که نخستین بار به توصیف این بیماری پرداخت (۱۹۱۲) نام گرفت.

علائم

قسمت عمده ی ذخیره مس در کبد و مغز است.افراد با مشکل کبدی گرایش به درمان دارویی فوری دارند به ویژه وقتی که کودک یا نوجوان اند نسبت به فرد ۲۰ ساله یا بزرگ تر با علایم عصبی و روانپزشکی.

برخی افراد به واسطه ی ارتباط خویشاوندی با یک بیمار شناسایی می شوند که بسیاری از این ها زمانی که تست می شوند مشخص می شود که علائم را تجربه کردند ولی تشخیصی برایشان داده نشده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.