هیپراوریسمی در کودکان مبتلا به لنفوم و لوسمی و نقش درمان پروفیلاکتیک

 هیپراوریسمی در کودکان مبتلا به لنفوم و لوسمی و نقش درمان پروفیلاکتیک
نوع فایل
pdf
حجم فایل
174KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
273 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

هیپراوریسمی در کودکان مبتلا به لنفوم و لوسمی و نقش درمان پروفیلاکتیک

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل pdf مقاله هیپراوریسمی در کودکان مبتلا به لنفوم و لوسمی و نقش درمان پروفیلاکتیک را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۶ صفحه با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

 هیپراوریسمی در کودکان مبتلا به لنفوم و لوسمی و نقش درمان پروفیلاکتیک

زمینه و هدف

هیپراوریسمی یکی از فوریت های انکولوژی می باشد که اکثرا در بدخیمی های لنفوپرولیفرایتو در سیر بیماری پس از شروع شیمی درمانی ایجاد می شود. مطالعه گذشته نگر مقطعی جهت بررسی شیوع هیپراوریسمی، اثر درمان پروفیلاکسی در کودکان زیر ۱۲ سال دچار بدخیمی در بیمارستان امام خمینی تهران انجام گرفت.

روش بررسی

با یک مطالعه گذشته نگر مقطعی، اطلاعات مربوط به سن، جنس، نوع بدخیمی، درمان های پیشگیری کننده، میزان اسید اوریک و الکترولیت ها از پرونده های بیماران بیمارستان امام خمینی بین سال های ۸۳-۱۳۷۳ استخراج و با نرم افزار SPSS ویراست دهم بررسی شد.

یافته ها

۳۱۶ بیمار، ۵۶ نفر (%۱۷.۷) دچار هیپراوریسمی (۹ دختر و ۴۷ پسر(بودند. ۶۶ نفر دچار لنفوم (%۲۰.۹) و ۲۵۰ نفر (%۷۹.۱) مبتلا به لوسمی حاد بودند که ۱۹.۷% بیماران به لنفوم و ۱۷.۲% از مبتلایان به لوسمی حاد دچار هیپراوریسمی که ارتباط معنی داری بین نوع بد خیمی و وقوع هیپراوریسمی مشاهده نشد (P=۰.۲۴). ۵۲ نفر از بیماران (%۹۲.۸) بعد از شروع شیمی درمانی دچار هیپراوریسمی و از ۹۹ بیماری که درمان پیشگیری دریافت نکرده بودند، ۳۷ نفر (%۳۷.۳) دچار هیپراوریسمی شدند. ۹۲.۸% بیماران و ۷.۲% قبل از شروع شیمی درمانی دچار هیپراوریسمی گردیدند (P<۰.۰۰۱). وقوع هیپراوریسمی در بیمارانی که درمان پیشگیری دریافت نکرده بودند زیادتر بود (P<۰.۰۰۱).

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.