فصل اول درس فیزیولوژی در مهندسی پزشکی (سلول)

 فصل اول درس فیزیولوژی در مهندسی پزشکی (سلول)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
596KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
764 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

فصل اول درس فیزیولوژی در مهندسی پزشکی (سلول)

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل pdf جزوه فصل اول درس فیزیولوژی در مهندسی پزشکی (سلول)  به صورت اسلاید را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۱۸ صفحه با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

 فصل اول درس فیزیولوژی در مهندسی پزشکی (سلول)

توجه: توضیح زیر خارج از متن فایل می باشد.

سلول، یاخته یا حجره (به انگلیسی: Cell) (به فرانسوی: Cellule)، (در زبان لاتین به معنای اتاق کوچک)، واحد اصلی ساختاری، عملکردی و بیولوژیکی همهٔ موجودات زنده شناخته شده‌ است. یاخته‌ها اغلب، کوچک‌ترین واحدهای حیات و به‌ عبارتی واحدهای ساختمانی حیات نامیده می‌شوند.

به علم مطالعهٔ یاخته‌ها، زیست‌شناسی سلولی، زیست‌شناسی یاخته‌ای یا سیتولوژی گفته می‌شود. یاخته‌ها از سیتوپلاسم محصور در غشای سلولی تشکیل شده‌اند؛ که حاوی بسیاری از زیست‌مولکول‌ها مانند پروتئین‌ها و اسیدهای نوکلئیک است.

بیشتر یاخته‌های گیاهی و جانوری فقط در زیر میکروسکوپ قابل مشاهده هستند و ابعادی بین ۱ تا ۱۰۰ میکرومتر دارند. موجودات زنده را می‌توان به‌ عنوان تک‌ یاخته‌ای (متشکل از یک یاخته منفرد مانند باکتری‌ها) یا چند یاخته‌ای (از جمله گیاهان و جانوران) طبقه‌بندی کرد. بیشتر موجودات زندهٔ تک‌ یاخته‌ای به‌ عنوان میکروارگانیسم‌ها طبقه‌بندی می‌شوند.

 

یاخته‌ها توسط رابرت هوک در سال ۱۶۶۵ میلادی کشف شدند. وی آن‌ها را به دلیل شباهت شان با اتاق‌های صومعه‌ای که راهب‌های مسیحی در آن، ساکن بودند، یاخته نام‌گذاری کرد. نظریه یاخته، نخستین بار در سال ۱۸۳۹ میلادی توسط ماتیاس یاکوب اشلایدن و تئودور شوان ارائه شد.

این نظریه بیان می‌کند که تمام موجودات زنده از یک تا میلیون‌ها یاخته تشکیل شده‌اند و یاخته‌ها واحدهای اصلی ساختار و عملکرد در تمام موجودات زنده هستند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.