فایل سوالات آزمون ویتره و رتین

فایل سوالات آزمون ویتره و رتین
نوع فایل
pdf
حجم فایل
567KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
741 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

فایل سوالات آزمون ویتره و رتین

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل pdf سوالات آزمون ویتره و رتین دانشگاه علوم پزشکی تبریز را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۲۸ صفحه با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

فایل سوالات آزمون ویتره و رتین

دوره تکمیلی تخصصی ویتره ورتین دورهای از رشته چشم پزشکی است که دانش آموختگان آن در پایان این دوره مهارتهای لازم برای تشخیص و درمان بیماریهای ویتره و رتین را فرا گرفته و به آن مسلط می شوند. بنحوی که مستقلا و بصورت ماهرانه این بیماریها را تشخیص داده و درمان نمایند و در برنامه های پیشگیری مرتبط شرکت نمایند .

در جهان :
از دهه ۶۹۸۲ در بخش های چشم پزشکی ایالت متحده و اروپا اقدام به ایجاد دوره های آموزشی فلوشیپ نمودند.
در ایران:
ازسال ۶۹۱۹ دوره تکمیلی تخصصی ویتره و رتین ابتدا در بیمارستان شهید لبافی نژاد وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سپس در سایر دانشگاه های علوم پزشکی تاسیس گردید و در حال حاضر مجوز تربیت فلوشیپ ویتره و رتین به ۹ مرکز دانشگاهی این دوره تکمیلی تخصصی را دارا می باشند.

 یکی از مهمترین بیماری های شبکیه در کودکان رتینوپاتی نوزادان نارس یا ROP است.
این بیماری ضایعه ای در شبکه چشم نوزادان نارس و با وزن کم در هنگام تولد است که به علت اختلال در تکامل عروق شبکیه ایجاد می شود . در کودکان نارس رشد و تکامل عروق خونی شبکیه دچار اشکال بوده و عروق غیر طبیعی شروع به رشد می کنند. مشکل رشد عروق غیر طبیعی یا نئوواسکولاریزاسیون  این است که اکسیژن کافی به شبکیه نمی رسانند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.