فایل جزوه کتاب مبانی فیزیک کوارکها، لپتونها ،و انفجار بزرگ

جزوه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
8MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
828 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

فایل جزوه کتاب مبانی فیزیک کوارکها، لپتونها ،و انفجار بزرگ

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل pdf جزوه کتاب مبانی فیزیک کوارکها، لپتونها ،و انفجار بزرگ ترجمه محمدرضا جلیلیان نصرتی و محمد عابدینی را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۴۲ صفحه  و فصل ۴۵ کتاب دارای مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جزوه کتاب مبانی فیزیک کوارکها، لپتونها ،و انفجار بزرگ

لپتون ها و کوارک های مدل استاندار بر طبق جدول زیر از ۱۲ ذره با اسپین۱/۲ – تشکیل شده است که این دسته از ذرات با اسپین نیمه صحیح فرمیون نامیده می شوند.

(فرمیون ها برای جلوگیری از سردگمی خواننده  و پراکنده گویی در ادامه معرفی خواهند شد.)  بار الکتریکی نسل اول نسل دوم نسل سوم کوارک ها +۲⁄۳ بالا u افسون c نوک
t −۱⁄۳ پایین d بیگانه s ته
b لپتون ها −۱ الکترون e− میون μ− تائو
τ− ۰ الکترون نوترینو νe میون نوترینو νμ تائو نوترینو ντ

نوترینو ذره بنیادی ناپایدار و سبکی می‌باشد که جرمش در حدود نوترینو در سال ۱۹۳۰ توسط ولفگانگ پائولی فیزکدان اتریشی برای توجیه قانون بقای جرم در واکنش های هسته ای پیشگویی شد و سه سال بعد توسط فرمی کشف و نوترینو نامگذاری شد.

نوترینو مانند دیگر ذرات بنیادی دارای پاد ذره با بار مخالف ولی جرم و اسپین مشابه است که پاد نوترینو نامیده می شود جرم الکترون می‌باشد. برهمکنش نوترینو با هسته‌ها بسیار ضعیف است.نسل دوم:لپتونهای میونیک که شامل میون و میون نوترینو است.

کوارکها

کوارک یک ذره بنیادی و جزء اساسی تشکیل دهنده ماده می‌باشد. کوارک نخستین بار در سال ۱۹۶۴ توسط مورای گلمان و جورج زویک مطرح شد.

در سال ۱۹۶۸ در آزمایشات انجام شده در شتاب دهنده خطی استانفورد ثابت شده …..

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.