فایل جزوه روان پزشکی اختلال مصرف مواد

جزوه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
485KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
459 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

فایل جزوه روان پزشکی اختلال مصرف مواد

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل pdf جزوه روان پزشکی اختلال مصرف مواد را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۱۲ صفحه با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

 فایل جزوه روان پزشکی اختلال مصرف مواد

اختلال مصرف مواد جلسه ۹

اختلال مصرف مواد را به نام اعتیاد می شناسیم. بشر قرن هاست که دارد از مواد استفاده می کند. بعضی از مواد هم به قصد مصارف پزشکی استفاده می شدند. ولی پزشکان مشاهده کردند آثار دیگری نیز دارد و افراد شروع به سوء مصرف آن می کنند. در سال های اخیر مواد جدیدی تولید و عرضه شدند و همچنین راه های مصرف جدیدی پیدا شد و در نتیجه عوارض متنوع و تازه ای ایجاد شدند.

در تمام روانشناسی می گوییم ۳ دسته وجود دارد : ۱ . Bio 2 . psycho  . social ۳

این ۳ دسته باید دست به دست هم دهند تا علائم روانی بروز کند.

۱) bio : ما در مغزمان یک قسمتی داریم در ناحیه ventral tegmental که مدار لذت و پاداش نام دارد (reward pass way) ما هر کاری که در زندگی انجام می دهیم با هدف این که دوپامین را در این مدار بالا ببریم
)مهم ترین نوروترنسمیتر این مدار دوپامین است.

مواد مختلف می توانند دوپامین را به میزان های مختلف و از راه های مختلف بالا ببرند، به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم که در حالت های غیر مستقیم می توانند از طریق تغییر در بقیه نورو ترنسمیتر ها میزان دوپامین را تغییر دهند. در نتیجه مسیر نهایی همه ی مواد چه مستقیم چه غیر مستقیم بالا رفتن دوپامین است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.