فایل جزوه درس زمین در فضا مدرس دکتر محمد نژاد

فایل جزوه درس زمین در فضا مدرس دکتر محمد نژاد
نوع فایل
pdf
حجم فایل
5MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
544 بازدید
11,000 تومان 9,500 تومان٪14 تخفیف

فایل جزوه درس زمین در فضا مدرس دکتر محمد نژاد

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل pdf جزوه درس زمین در فضا تا قانون سوم کپلر مدرس دکتر محمد نژاد به صورت اسلاید را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۱۵۰ صفحه با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

فایل جزوه درس زمین در فضا مدرس دکتر محمد نژاد

جهان هستی در حدود ۱۳/۷ میلیارد سال پیشبر اثر انفجار عظیمیBig Bang  به وجود آمده است.
در مراحل اولیه انفجار، دما و تراکم بسیار بالا بوده و سپس جریان فضا زمان و ستارگان و سایر اشیاء سماوی شکل گرفته اند. جهان ما در حال انبساط است. تا به حال بیش از ۲۰۰ میلیارد کهکشان کشف شده است.

ستارها:

گوی بسیار داغی از پلاسما است که به خاطر نیروی گرانش در یک جا متمرکز شده است. بعضی از آنها از جمله پدیده های آسمانی اند که بر خلاف سیارات خود منبع انرژی محسوب می شود. چگالی گازهای آنها بعلت فشار زیاد از چگالی گازها در سطح زمین زیادتر است.

آنها در فضا حرکت می کنند اما به علت محسوس نبودن ظاهری این حرکت در فاصله بسیار زیاد، نسبت به سیارات به ثوابت مشهورند. انرژی ستارگان ناشی از واکنش های هسته ای است. ماده اصلی تشکیل دهنده ستارگان هیدروژن است. هیدروژن موجود در ستارگان طی فرایند همجوشی هسته ای به هلیوم تبدیل می شود و در حین این واکنش گرما و نور بسیار زیادی تابش می یابد.

هر ستاره عمری دارد که بسته به نوع ستاره متفاوت است. ستارگان حجیم با نور بیشتر و حرارت زیاد عمر کوتاهتری نسبت به ستارگان کم نور و کوچک دارند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.