سبک های مقابله با استرس شغلی و تعارض کار- خانواده

 سبک های مقابله با استرس شغلی و تعارض کار- خانواده
نوع فایل
pdf
حجم فایل
567KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
942 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

سبک های مقابله با استرس شغلی و تعارض کار- خانواده

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل pdf مقاله سبک های مقابله با استرس شغلی و تعارض کار- خانواده را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۲۴ صفحه با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

 سبک های مقابله با استرس شغلی و تعارض کار- خانواده

هدف پژوهش حاضر مقایسه‌ی تعارض کار- خانواده در افراد دارای الگوهای رفتار کاری سالم

(G: الگوی سلامت و S: الگوی صرفه‌جو) و ناسالم (A: الگوی جاه‌ طلب و B: الگوی فرسوده شغلی) است.

بدین منظور ۱۳۷ نفر از کارکنان شرکت پالایشگاه نفت امام خمینی شا‌زند به‌صورت تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند و به ابزارهای پژوهش پاسخ دادند. ابزارها عبارت بودند از: مقیاس  تعارض کار خانواده و پرسشنامه رفتارها و الگوهای تجربی مرتبط با کار (AVEM).

داده‌ها با روش تحلیل واریانس تجزیه و تحلیل شد. یافته‌ها نشان داد ۴۵ نفر از افراد نمونه دارای الگوی G، ۴۸ نفر الگوی S، ۲۱ نفر الگوی A و ۲۳ نفر الگوی B بودند و الگوهای G و S میانگین تعارض کار-خانواده کمتری نسبت به الگوهای A و B دارند. بر اساس این نتایج، سبک مقابله‌ای کارکنان با استرس‌ها و تنش‌‌های شغلی‌شان، میزان تجربه‌ی تعارض کار- خانواده در آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

استرس شغلی امروزه به مسئله ای شایع و پرهزینه در محیط های کاری تبدیل شده است و تقریبا همه افراد با آن مواجه شده اند. استرس شغلی در کنار خطرات فیزیکی، شیمیایی، اکونومیک و بیولوژیکی محیط کار، یکی از پنج خطر اصلی در محیط کار محسوب می شود )امینیان، فرجامی، پوریعقوب، صادق نیت حقیقی، ۱۳۳۱ .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.