درآمدی بر جامعه شناسی سیاسی دکتر احمد نقیب زاده

جزوه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
550KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
2268 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

 درآمدی بر جامعه شناسی سیاسی دکتر احمد نقیب زاده

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل pdf جزوه  درآمدی بر جامعه شناسی سیاسی دکتر احمد نقیب زاده را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۵۰ صفحه با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

 درآمدی بر جامعه شناسی سیاسی دکتر احمد نقیب زاده

فصل اول: جامعه شناسی سیاسی چیست؟

جامعه شناسی سیاسی از یک گوشه جنبه ایدئولوژیک پیدا می کند و از گوشه دیگر جنبه شناخت شناسانه. از بعد ایدئولوژیک این نگرش اصالت خاصی برای جامعه قائل است و از بعد شناخت شناسی نیز علم جامعه شناسی علمی فراگیر است که در درجه اول زیربنای همه علوم انسانی است.

برای عده ای مارکس پدر جامعه شناسی سیاسی است اما نگرش تک علتی مارکس که فقط یک عامل را برای تشریح یک پدیده مطرح می کند بیشتر به نگرش های فلسفی شباهت دارد تا به نگرش جامعه شناسی. در اساس کسی که سیاست را امری ثانوی تلقی می کند چگونه می تواند پدر آن به حساب آید. در حالی که متسکیو شایستگی بیشتری برای این عنوان دارد.

فرق بین علوم سیاسی و جامعه شناسی: کسانی مانند موریس دوورژه معتقدند در عمل هیچ فرقی بین علوم سیاسی و جامعه شناسی سیاسی وجود ندارد. در علم سیاست اصولاً باید به دنبال روابط ثابتی بود که در همه جا و در همه اعصار ثابت باشند؛ اما در جامعه شناسی سیاسی خصلت جهان شمول علم جای خود را به تفاوتهای اجتماعی هر مجموعه می دهد.

از این رو علم جامعه شناسی که ناظر بر دگرگونی هاست خود پیوسته در حال دگرگونی است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.