پاورپوینت اپیدمیولوژی بیماری های واگیر دار

پاورپوینت اپیدمیولوژی بیماری های واگیر دار
نوع فایل
ppt
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
639 بازدید
12,000 تومان 10,000 تومان٪17 تخفیف

پاورپوینت اپیدمیولوژی بیماری های واگیر دار

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل پاورپوینت اپیدمیولوژی بیماری های واگیر دار را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۱۴۲ اسلاید زیبا آموزنده و قابل ویرایش با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

تعــریف اصطلاحات رایج اپیدمیولوژیک

عفونت (Infection)

ورود، تکثیر و گسترش یک عامل عفونی بیماری زا را در بدن انسان یا جانوران عـفـــونت می گـویند. بدن در مقــــابل عـفـــونت هـا پاســـخ نشان میدهــــد ،ولی یک عفـــــونت همیشه منجـــــــر به بیمـــــاری نمـــی شود.

بیماری(Dis – Ease)

Dis-Ease بــــه معـنـــــای ناراحتی،در مقابل Ease به معنای راحتی است و عبـارت اســت ازوجــــــود اخـتـــــلال در جســــم یــا روان آدمــــی.

تعریف اپیدمیولوژی

همه‌گیرشناسی یا اِپیدمیولوژی (به انگلیسی: epidemiology) مطالعه نحوه انتشار بیماری‌ها و عوامل بیماری‌زا، توزیع بیماری‌ها در زمان‌ها، مکان‌ها، نژادها یا فرهنگ‌های خاص یا هر عاملی که به سلامت مربوط باشد، است.

این اصطلاح ابتدا به مفهوم «علم بررسی همه‌گیری بیماری‌های عفونی» به کار برده شد ولی امروزه با پیشرفت تمام علوم و از جمله علم پزشکی و کنترل بسیاری از همه‌گیری‌ها و تحولات اپیدمیولوژیک علل بیماری‌ها (تغییر علل اصلی مرگ و میر ازبیماری واگیردار به بیماری مزمن) دامنه آن وسعت بیشتری پیدا کرده‌است، به مفهوم «علم بررسی انتشار و علل بیماری‌ها» تلقی می‌گردد.

از نظر لغوی کلمه Epi به معنی روی، کلمه Demos به معنی مردم و کلمه Logus به معنی بررسی و شناخت بوده که معنی لغوی این اصطلاح عبارت است از «شناخت آنچه بر مردم می‌گذرد» و اگرچه وضعیت بهداشت و پزشکی جامعه مدنظر باشد ولی با اقتصاد، جامعه‌شناسی، فرهنگ، مذهب و… ارتباط بسیار نزدیکی دارد؛

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.