فایل مقاله کاربرد های سیالات فوق بحرانی

 فایل مقاله کاربرد های سیالات فوق بحرانی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
381KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
840 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

فایل مقاله کاربرد های سیالات فوق بحرانی

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل pdf مقاله کاربرد های سیالات فوق بحرانی را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۱۹ صفحه با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

 فایل مقاله کاربرد های سیالات فوق بحرانی

چکیده:

با وجود آنکه حدود چند دهه از ورود سیالات فوق بحرانی به چرخه صنعت می گذرد، اما کاربردهای متعددی از این سیالات در مجلات مهندسی و شیمیایی گزارش شده است.

در این کاربردها فشار، بیش از فشار بحرانی می باشد و برخلاف فرآیندهای انجام شده در فاز مایع فشار متغیر، در کنترل فرآیند موثر است. سیالات فوق بحرانی از نظر خواص انتقالی، مانند گازها (نفوذپذیری بالا و ویسکوزیته کم) و از نظر قدرت حلالیت، شبیه حلال های مایع هستند.

با توجه به این خواص، سیالات فوق بحرانی برای گستره وسیعی از مواد در خالص سازی، استخراج، تفکیک، جزء به جزء کردن و کریستالیزه کردن استفاده می شوند. در این مقاله کاربردهای مختلف سیالات فوق بحرانی در صنایع شیمیایی، غذایی، دارویی، صنایع نفت و پتروشیمی و پلیمر بیان شده است.

سیال فوق بحرانی (انگلیسی:supercritical fluid) به هر ماده‌ای که بالاتر از فشار و دما ی آن در نقطه بحرانی باشد اطلاق می‌شود. جایی که فازهای گاز و مایع از یکدیگر متمایز نیستند. این‌گونه از سیالات می‌توانند همچون گازها بینابین جامدات پراکنده شوند یا به مانند مایعات، مواد را در خود حل کنند. در نزدیکی نقطه بحرانی، هرگونه تغییر اندک در فشار یا دما باعث یک تغییر عظیم در چگالی می‌شود.

سیالات فوق بحرانی بسیار مناسب جهت جایگزینی برای حلال‌های ارگانیگ در فرایندهای صنعتی و آزمایشگاهی هستند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.