فایل سوالات آزمون اختلالات کف لگن زنان با پاسخنامه

فایل سوالات آزمون اختلالات کف لگن زنان با پاسخنامه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
572KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
301 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

فایل سوالات آزمون اختلالات کف لگن زنان با پاسخنامه

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل pdf سوالات آزمون اختلالات کف لگن زنان با پاسخنامه را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۲۹ صفحه با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

فایل سوالات آزمون اختلالات کف لگن زنان با پاسخنامه

اختلالات کف لگن چیست؟

اصطلاح کف لگن به مجموعه ای از عضلات گفته می شود که یک زنجیر یا حلقه در میان لگن ایجاد می کنند. این عضلات به همراه بافت های اطراف خود اندام های لگنی مانند رحم، مثانه یا روده را سر جای خود نگه می دارند به گونه ای که این اندام ها بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند. اندام های لگنی شامل مثانه، روده کوچک و رکتوم می باشند. اندام های لگنی خانم ها همچنین شامل رحم، سرویکس و واژن است.

اختلالات کف لگن زمانی ایجاد می شوند که ماهیچه های لگنی و بافت پیوندی آن تضعیف شده یا دچار آسیب می شوند. رایج ترین انواع اختلالات کف لگن شامل موارد زیر هستند:

پرولاپس اندام لگنی. پرولاپس زمانی در خانم ها اتفاق می افتد که ماهیچه ها و بافت های لگنی نمی توانند یک یا تعداد بیشتری از اندام های لگنی را حمایت کنند و موجب افتادگی یا ورود آن ها به داخل واژن می شوند. برای مثال در پرولاپس رحم، سرویکس و رحم داخل واژن شده و حتی از حفره واژن بیرون می زنند. در پرولاپس مثانه، پشتیبانی بالای واژن از دست می رود و از حفره واژن به پایین می افتد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.