فایل جزوه کتاب حقوق مدنی ۶ (مصادیق عقود تملیکی)

جزوه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
902KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
430 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

فایل جزوه کتاب حقوق مدنی ۶ (مصادیق عقود تملیکی)

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل pdf جزوه کتاب حقوق مدنی ۶ (مصادیق عقود تملیکی) را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۱۲۷ صفحه مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

فایل جزوه کتاب حقوق مدنی ۶ (مصادیق عقود تملیکی)

بحث ما در مدنی ۶ از مصادیق عقود تملیکی است. اما برای آنکه اینگونه عقود را بشناسیم لازم است پیش از هر چیز دسته بندی هایی که در حقوق از عقود وجود دارد را برشمریم.

با توجه به قانون مدنی در می یابیم که از ماده ۳۳۸ به بعد، قانونگذار به شمارش عقود معین می پردازد و ۱۹ عقد را به عنوان عقد معین بر می شمارد. اما ظاهراً قانون مدنی هیچ دسته بندی مشخصی از عقود ندارد بلکه پی در پی عقود را بدون ملاک خاصی آورده است.

در یک تقسیم بندی، عقد را به غیر معین  و  معین تقسیم می کنند:
در تعریف عقود معین می گویند عقودی است که قانونگذار اسم آنها را در قانون آورده است. باید دقت داشته باشیم که وقتی می گوییم اسم این عقود در قانون آمده باشد، مراد ما از « قانون » فقط قانون مدنی نیست بلکه مراد همه قوانین است مثلاً اگر در قانون بیمه، از عقد بیمه صحبت می کند، پس عقد بیمه نیز از عقود معین است. پس صحیحتر آن است که بگوییم عقد معین عقدی است که قانونگذار از آن اسم برده باشد.

در عقود معین، روش شارع ما این بوده است که معمولاً روابطی را که بین مردم موجود بوده امضا کرده است. یعنی قانونگذار خود، خلاق قاعده در این بخش نیست لذا در معاملات، احکام ما احکام امضایی است…

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.