فایل جزوه شناخت،حافظه و یادگیری
دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل pdf جزوه شناخت،حافظه و یادگیری به صورت اسلاید را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۲۴ صفحه مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
فایل جزوه شناخت،حافظه و یادگیری
نظریه کوهن :
از اولین کسانی بود که اهمیت حافظه عملی را در تحقیقات حافظه خاطر نشان ساخت.
پارادایم حافظه عملی معمولاً به تکالیف اجرا شده توسط آزمودنی ) SPT ( گفته می شود، که در آن آزمودنی ها تکالیف کوچکی ) نظیر توپ را بغلتان ، چوب کبریت را بشکان… ( را هنگام یادگیری عملاً انجام می دهند.
این تکالیف عملی با تکالیف سنتی کلامی که در آنها آزمودنی ها معمولاَ جملات را بدون اجرا و عمل می شنوند یا می خوانند، مقایسه می شوند.
نظریه ویلیام جیمز: او سه روش برای یادگیری پیشنهاد می کند:
•۱ – روش مکانیکی
•۲ – روش عقلانی
•۳ – روش ابتکاری
نظریه آلن بدلی:
حافظه کوتاه مدت را حافظه کاری نامید و برای آن تعریف دقیق تر و جامع تری پیشنهاد کرد روش تکالیف دوگانه
نظریه گراف و شاختر:
در مورد حافظه نهان در مقایسه با حافظه آشکار مطالعه و تحقیق انجام داده اند
• حافظه آشکار : مستلزم یادآوری هوشیارانه و ارادی از تجربیات و یادگیری قبلی باشد.
• حافظه نهان: تجربه و یادگیری قبلی عملکرد حافظه را تسهیل می کند؛ بدون آنکه یادآوری هوشیارانه و آگاهانه ای در کار باشد.
اتکینسون و شیفرین:
• نظام ثبت حسی ) SR )
• انباره کوتاه مدت) STS )
• انباره بلند مدت ) LTS
مکانیسم های درگیر در حافظه کوتاه مدت:
مطالعه پترسون
• هجای بی معنی سه حرفی
• فاصله های ۳۶۹۱۲۱۵۱۸
• مطالعات میلنر با بیماران
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.