فایل جزوه اجزای تشکیل دهنده پوشش ها بجز رنگ پایه ها (بایندرها)

جزوه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
484KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
353 بازدید
10,000 تومان 7,800 تومان٪22 تخفیف

فایل جزوه اجزای تشکیل دهنده پوشش ها بجز رنگ پایه ها (بایندرها)

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل pdf جزوه اجزای تشکیل دهنده پوشش ها بجز رنگ پایه ها (بایندرها) را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۵۹ صفحه مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

فایل جزوه اجزای تشکیل دهنده پوشش ها بجز رنگ پایه ها (بایندرها)

یک پوشش دهی موفق معمولا به خواصی نیازمند است که نمی تواند تنها بوسیله یک جز فراهم شود. نقش فرمول دهنده رنگ این است که اجزاء مورد نیاز را در یک حالت پایدار کنار هم قرار دهد، ترکیبی که از لحاظ هزینه ها مورد قبول باشد و بتواند به عنوان یک پیش ماده به نحو مناسبی به کار برده شود.
رنگ متشکل از یک دیسپرس کننده رنگدانه یا مخلوطی از رنگدانه ها، اکستندرها (جزء جامد رنگ) و غیره در یک بایندر یا پلیمر می باشد. سایر مواد، جهت دستیابی به خواص ویژه ممکن است ،اضافه شوند.

این ترکیبات احتمالا حلال های آلی یا آب برای رسیدن به ویسکوزیته مورد نیاز، عوامل تعلیق ساز جهت نگهداشتن رنگ در شرایط خوب در طول مدت انبارش آن، خشک کن ها و شتاب دهنده ها یی برای بهبود سریع پلیمر،کمک به روان شدن رنگ و غیره می باشند. این مواد در این فصل شرح داده خواهند شد.

۲.۱۰ رنگدانه ها
رنگدانه ها پیش از پیدایش تمدن بشر مورد استفاده قرار می گرفتند. مواد معدنی رنگی و موادی مانند زغال چوب جهت رنگ آمیزی اجسام و فضاهای زندگی بشر نخستین استفاده شد.

همانطور که مهارت بشر رشد پیدا می کرد، استفاده از مواد معدنی گسترده شد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.