جزوه درس روان پزشکی مبحث اختلالات جنسی استاد دکتر خوزان

جزوه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
611 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

جزوه درس روان پزشکی مبحث اختلالات جنسی استاد دکتر خوزان

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل pdf جزوه درس روان پزشکی مبحث اختلالات جنسی استاد دکتر خوزان را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۱۰ صفحه با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جزوه روان پزشکی مبحث اختلالات جنسی دکتر خوزان

اختلالات روانی جنسی
Sexuality در هر فرد با ۴ عامل مهم تعیین می شود که این عوامل جدا از هم نیستند و بر هم تاثیر می گذارند و مجموعه ای هستند که با تاثیر بر هم می توانند جنسیت یک فرد را تعیین کنند.

۱.هویت زیست شناختی جنسی یا جنسیت

یعنی فرد به صورت بیولوژیک و زیست شناختی چه جنسیتی دارد. به این معنا که فرد در دوران جنینی چه کروموزومی را دریافت کرده ، چه رشدی داشته و دستگاه ژنیتال داخلی و خارجی وی ، هورمون ها و بعد ها
در سن بلوغ خصوصیات ثانویه جنسی وی به چه صورت است.

۲ .هویت جنسی) gender identity )

به باور صریح مرد بودن یا زن بودن ، gender identity می گویند. در فاکتور قبلی گفته شد که فرد با یکسری خصوصیاتی به دنیا آمده و رشد می کند حال آنکه فهم خود فرد از مرد یا زن بودنش، gender identity است. معمولا در سن ۲ – ۳ سالگی کودک می فهمد که دختر است یا پسر.

این فاکتور تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله نگرش های والدین، فرهنگ موجود، دستگاه تناسلی خارجی کودک و عوامل ژنتیک کودک قرار دارد. )به طور مثال می فهمد دستگاه ژنیتال دخترانه دارد و خانواده او را به شکل یک دختر بزرگ می کنند و…

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.