پاورپوینت روان سنجی ویژه رشته های روان شناسی

پاورپوینت روان سنجی ویژه رشته های روان شناسی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
801 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

پاورپوینت روان سنجی ویژه رشته های روان شناسی

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل پاورپوینت روان سنجی ویژه رشته های روان شناسی را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۴۰ اسلاید زیبا و قابل ویرایش با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

پاورپوینت روان سنجی ویژه رشته های روان شناسی

ویژگی های آزمونها

خطای معیار اندازه گیری

یکی از فواید ضریب پایایی آزمون در تعیین خطای معیار اندازه گیری است.خطای معیار اندازه گیری عبارت است از: انحراف معیار توزیع نمرات خطا.فقدان دقت نمرات که از ناپایایی آزمون ناشی می شود در خطای معیار اندازه گیری منعکس می شود. در واقع شاخصی است که متوسط خطا را در اندازه گیری با یک آزمون نشان می دهد.با استفاده از ضریب پایایی آزمون می توان خطای معیار اندازه گیری را محاسبه کرد.

روایی سازه

روایی همگرا:همبستگی بین آزمون موردنظر با یک آزمون موجود دارای روایی که برای همان سازه ساخته شده است را تعیین می کنیم.

واگرا( تمییزی):آزمون موردنظر باید با آزمونهای دیگر که سازه های متفاوتی را اندازه گیری می کنند همبستگی نداشته باشد.

ب-تمایز سنی:اگر یکی از ویژگی های انسان با بالارفتن سن پیشرفت نشان می دهد، نمرات آزمونی که برای اندازه گیری این ویژگی درست شده است باید منعکس کننده این مطلب باشد.

ج-تحلیل عاملی:یک روش آماری است که از طریق آن تعداد و یا ماهیت متغیرهایی را که یک آزمون اندازه می گیرد مشخص می کنند.در این روش از طریق ادغام تعداد زیادی از ماده ها یا متغیر ها باهمدیگر و ایجاد تعداد معدودی متغیر قابل بررسی به نام عامل انجام می شود.

د- همسانی درونی: در این روش ساخت درونی آزمون بررسی می شود. ملاک بررسی همسانی درونی نمره کل آزمون است. همبستگی بین نمرات آزمونهای فرعی یا خرده آزمونها با نمره کل محاسبه می شود و هر کدام که همبستگی کمتری را نشان دادند از ازمون حذف می شوند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.