فایل پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت پرستاری با عنوان سازمان
دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل فایل پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت پرستاری با عنوان سازمان را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۶۰ اسلاید زیبا آموزنده و قابل ویرایش با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
فایل پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت پرستاری با عنوان سازمان
هدف های آموزشی:
- ضمن تعریف سازمان، اصول سازماندهی را شرح دهید.
- تقسیم کار را تعریف، مزایا و معایب آن را توضیح دهید.
- مبانی تقسیم کار را بشناسید.
- اختیار و مسئولیت را تشریح نموده و مزایا و موانع تفویض اختیار را شرح دهید.
- انواع سازمان را نام برده و خصوصیات سازمان غیر رسمی را برشمارید.
- سازمانها را از شکل و اندازه با هم مقایسه نمائید.
- انواع سازمانها را شناخته و با هم مقایسه نمائید.
- نمودار سازمانی مؤسسهای که در آن کار میکنید را، ترسیم نمائید.
تعریف سازمان:
سازمان عبارت است از وجود هماهنگی معقول در فعالیت گروهی از افراد برای نیل به یک هدف یا منظور مشترک از طریق تقسیم کار و وظایف،
و از مجرای سلسله مراتب اختیار و مسئولیت قانونی»
سازمان عبارت از یک رشته روابط منظم و عقلائی بین افرادیکه وظایف پیچیده و متعددی را انجام میدهند،
و کثرت تعداد آنان بقدری است که نمیتوانند با هم در تماس نزدیک باشند،و به منظور تأمین هدفهای مشترک خاصی برقرار میگردند.
عناصر تشکیل دهنده سازمان: برای تشکیل هر سازمان سه عمل صورت میگیرد:
- تقسیم کار
- اختیار و مسئولیت
- روابط
۱- تقسیم کار
کتاب مشهور آدام اسمیت Adam Smith به نام ثروت ملل، با یک عبارت بسیار مشهور درباره تخصصی کردن کارها در یک کارخانه تولید سنجاق، شروع میشود
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.