جزوه کتاب سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران احمد صافی

جزوه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
691KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
2055 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

 جزوه کتاب سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران احمد صافی

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل pdf  جزوه کتاب سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران احمد صافی را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۴۱ صفحه با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

 جزوه کتاب سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران احمد صافی

اهمیت سازمان

شیوه‌های ادارهٔ سازمان‌های آموزش و پرورش

آدمى براى پاسخ به نیازهاى متعدد و گستردهٔ معنوى و مادى خود باید از هم فکری، هم کارى و تشریک مساعى با انسان‌هاى دیگر در قالب‌ها و نظام‌هاى خاصى استفاده کند

که امروزه به آن ”سازمان“ مى‌گویند. دربارهٔ علت یا علل نیاز همکارى افراد با هم و بهره‌مندى از یکدیگر، دلایلى این چنین ارائه شده است.

با توجه به ارتباط تنگاتنگ آموزش و پرورش هر جامعه با توسعهٔ فرهنگی، اجتماعى و اقتصادی، در جوامع کنونى هریک از دولت‌ها سعى دارند

در امر تعلیم و تربیت مردم جامعهٔ خویش به‌نحوى دخالت داشته باشند. میزان این دخالت و مؤثربودن آن در هر کشورى متفاوت است.

مطالعهٔ نظام‌هاى آموزش و پرورش جهان نشان مى‌دهد که معمولاً دستگاه‌هاى تعلیم و تربیت عمومى به‌شیوهٔ مرکزى یا غیرمرکزى و یا حد فاصل این دو اداره مى‌شوند.

کاندل از متخصصان علوم ادارى در این باره مى‌نویسد:

نوع تعلیم و تربیت در کشورهاى مختلف به عقاید و هدف‌هاى سیاسی، اجتماعى و اقتصادى بستگى دارد

و اصول مورد قبول در سازمان و ادارهٔ امورى که به‌همین عقاید و هدف‌ها وابسته است،

شیوهٔ آموزش و پرورش هر کشور را مشخص مى‌سازد“. (مشایخی، محمد؛ آموزش و پرورش تطبیقی؛ ص ۱۵.) هریک از شیوه‌هاى ذکرشده ویژگى‌هائى دارد که متضمن محاسن، معایب یا محدودیت‌هائى است.

در ادارهٔ آموزش و پرورش به‌صورت غیرمتمرکز، امور آموزش و پرورش هر منطقه با نظر و تائید مردم به کمک صاحب‌نظران تعلیم و تربیت محلى انجام مى‌گیرد

و همه یا قسمت اعظمى از بودجهٔ مورد نیاز را مردم منطقه تأمین مى‌کنند.

در این شیوه، صاحب‌نظران تعلیم و تربیت، آزادى عمل مجریان آموزش و پرورش را در دو بُعد ”برنامه و خط مشى‌ها“ و ”اجراء برنامه‌ها“ ضرورى مى‌دانند

و معتقد هستند که آموزش و پرورش ناشى از نیاز مردم و براى آنان است و باید با کمک و مشارکت همه‌ جانبهٔ مردم اداره شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.