کاربرد آزمونهای روانی روان شناختی ۱و۲

 کاربرد آزمونهای روانی روان شناختی ۱و۲
نوع فایل
pdf
حجم فایل
27MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
686 بازدید
13,000 تومان 11,000 تومان٪15 تخفیف

 کاربرد آزمونهای روانی روان شناختی ۱و۲

دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی گوگل فایل pdf کاربرد آزمونهای روانی روان شناختی ۱و۲ تالیف حسن امین پور و حسین زارع انتشارات دانشگاه پیام نور را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۲۷۳ صفحه و ۲۱ فصل با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت گوگل فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس از اتمام فرآیند خرید لینک فایل قابل مشاهده و دانلود می باشد و یک لینک هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

 کاربرد آزمونهای روانی روان شناختی ۱و۲

کاربرد آزمون‌های روانی» نوشته حسن امین‌پور و حسین زارع از کتاب‌های انتشارات دانشگاه پیام نور برای تدریس در رشته روان‌شناسی است.

جنبش اندازه‌گیری‌های روانی در اواخر قرن نوزدهم به‌وسیلهٔ گالتون پایه‌گذاری شد و سپس به‌وسیلهٔ دیگر محققین توسعه یافت. امروزه در غالب کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مراکزی وجود دارد که به موضوع چگونگی تدوین، اجرا و تفسیر آزمون‌های استاندارد شده می‌پردازند. هیچ حیطه‌ای از روان‌شناسی وجود ندارد که در بهره‌گیری از آزمون‌های روان‌شناختی بی‌نیاز باشد. بدون تردید یکی از کمک‌های روان‌شناسی به جامعه، سنجش مفاهیم و متغیرهای روان‌شناختی است.

در این کتاب علاوه بر معرفی سابقهٔ تهیه و استفاده از آزمون‌های روان‌شناختی در زمان‌های گذشته به معرفی آزمون‌های مختلف روان‌شناسی در حوزه‌های سلامت روانی، شناختی، شخصیت، مذهبی و خانواده پرداخته شده است. در هر بخش حداقل ۲ تا ۵ آزمون با ارائهٔ شاخص‌های اعتبار، روایی، هنجار و… معرفی شده‌اند و دانشجویان محترم ضمن آشنایی با این آزمون‌ها و شاخص‌های روان‌سنجی باید بتوانند آنها را به‌صورت عملی اجرا، نمره‌گذاری و تفسیر نمایند.

آزمون روانی :

(به انگلیسی: psychological test) ابزار اندازه‌گیری عینی معیار شده‌ای است که برای ارزیابی یک خصوصیت یا مجموعه‌ای از خصوصیات مانند هوش، شخصیت، خلاقیت، استعداد یا علایق به کار می‌رود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.